گزارش دبیرکل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل از رویداد روز جهانی گردشگری

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل، رویداد روز جهانی گردشگری در گرجستان ارزیابی خود را از این رویداد اعلام نمود.

 به گفته دبیرکل، در چارچوب این رویداد مهمانان بلندپایه از گرجستان بازدید  و   روز جهانی گردشگری در تفلیس بازتاب قابل توجهی در رسانه های بین المللی داشت.

به گفته پولولیکاشویلی، بیش از ۵۰ هیئت بلندپایه از جمله وزرا، نمایندگان بخش خصوصی که نفوذ زیادی در بخش گردشگری دارند، در این مراسم حضور داشتند. رسانه های بین المللی نیز به طور گسترده ای در این رویداد حاضر بودند. رویداد روز جهانی گردشگری در گرجستان تاکنون در بیش از ۵۰ کشور پوشش داده شد. همه اینها به این معنی است که گرجستان در ۵۰ کشور جهان معرفی شده و کشورهای بیشتری از ظرفیت های گردشگری گرجستان آگاه شدند. دبیرکل از وزارت اقتصاد و توسعه پایدار و اداره ملی گردشگری برای برگزاری این رویداد مهم در بالاترین سطح  تشکر کرد.

به گفته دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، روز جهانی گردشگری به عنوان  یکی از بزرگترین رویدادها برای بخش گردشگری است که هر ساله در ۲۷ سپتامبر به صورت چرخشی در مناطق مختلف جشن گرفته می شود، در سالجاری اروپا عهده دار بود و مجمع عمومی تصمیم گرفت این رویداد در گرجستان با  موضوع "گردشگری و صلح" برگزار شود.

به گزارش وزارت اقتصاد، مراسم روز جهانی گردشگری توسط ایراکلی کوباخیدزه، نخست وزیر گرجستان افتتاح شد. صالحی امیری وزیر گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی ج.ا.ایران ، احمد الخطعی وزیر گردشگری عربستان سعودی، عزیز عبدالحکیم اف وزیر گردشگری ازبکستان،  هاریس ویتبک وزیر گردشگری گواتمالا و زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد به سخنرانی پرداختند.

برای اجلاس روز جهانی گردشگری، مهمانان عالی رتبه از بسیاری از کشورها، وزرای گردشگری، روسای ادارات و متخصصان در زمینه گردشگری، در مجموع بیش از ۳۰۰ نماینده، از گرجستان بازدید کرده اند.

منبع: 

https://www.interpressnews.ge/ka/article/۸۱۳۹۸۶-zurab-pololikashvili-sakartveloshi-msoplio-turizmis-dgis-goniszieba-ukve-۵۰-ze-met-kveqanashi-gashukda-rac-nishnavs-rom-upro-meti-kveqana-ecnoba-sakartvelos-turistul-potencials

کد خبر 21326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =